Despre client
Un magazin online de jucării și produse pentru copii (păpuși, mașini cu telecomandă, seturi de construcții, haine etc.). Jucăriile de la diverse mărci europene și autohtone sunt expuse într-un sortiment larg, care este actualizat constant. Clientul avea un site pe marketplace-ul Vendigo.ro, care îi aducea vanzatorului majoritatea comenzilor. Clientul nu lansase niciodată publicitate contextuală până atunci.
Date de intrare
- Buget lunar pentru publicitate - 5 000 UAH;
- Geo-targeting - toată Romania;
- Rețea - Google Ads;
- Timp de afișare - 24/7;
- Nu este stabilită nicio limită privind costul maxim al cererii;
- Urmărirea eficienței publicității contextuale prin cereri, vânzări și apeluri;
- Scopul - de a crea un flux de trafic profitabil din publicitatea contextuală.
Sarcini principale
- Configurarea inițială a Google Analytics și crearea obiectivelor;
- Crearea și configurarea unui nou cont Google Ads și Google Merchant;
- Comasarea conturilor Ads, Analytics și Merchant între ele, importarea conversiilor în Ads.
Lucrul la proiect
- Am împărțit imediat feed-ul în grupuri de produse, astfel încât să putem atribui un CPC (cost per click) diferit fiecărui grup de produse. Prin utilizarea instrumentului de conversie a fluxurilor, am reușit să atribuim diferitelor grupuri de produse propria etichetă a vânzătorului. În același mod, am reușit să adăugăm automat produse noi la campaniile publicitare corespunzătoare deodată.
- Lansarea de remarketing dinamic pentru utilizatorii care au vizualizat un anumit produs. Scopul este de a afișa anunțurile noastre cu aceleași produse și produse similare pe site-urile din Rețeaua Google Display.
- O dată pe săptămână - gestionarea manuală a ofertelor pentru a reduce costul potențialilor clienți și a crește rata de conversie.
- O dată la 4-5 zile - lucrul cu interogările de căutare pentru a găsi și a înlătura interogările irelevante.
Lucrăm cu acest cont din octombrie 2019 până în prezent.
Ca rezultat, publicitatea contextuală a oferit:
- Cel mai mare număr de tranzacții către site dintre toate canalele de trafic (34%)
- Numărul de lead-uri: 1 507
- Tranzacții: 569
- Cereri, cu excepția tranzacțiilor: 938
- Prețul mediu al tranzacției: 36 UAH
- Prețul mediu al unei cereri: 14 UAH
- Venituri conform datelor de comerț electronic 260 958 UAH
- Marjă: 25%
- Costuri de publicitate: 21 546 UAH
- Profitul brut: 260.958 * 0,25 = 65.239 UAH
- ROMI (randamentul investițiilor în marketing) prin profit brut: (65.239 - 21.546) / 21.546 * 100% = 203%