Media System – agenție digitală

Recenzie a serviciilor pentru gestionarea publicității contextuale

Noroc pentru programele, serviciile online și extensiile care ne fac viața specialistului în publicitate contextuală mai ușoară! Acestea simplifică sarcinile de rutină sau chiar le „delegă” complet mașinilor, ajută la colectarea unui volum maxim de informații utile pentru pregătirea reclamelor și permit gestionarea rapidă și eficientă a anunțurilor.
Care sunt instrumentele esențiale pentru publicitatea contextuală și cum îți pot fi de ajutor? Află mai jos!

Etapa 1: Analiza concurenței

Monitorizarea și analiza concurenților reprezintă un pas esențial în dezvoltarea unei strategii eficiente de publicitate contextuală. Aceste procese consumă adesea mult timp pentru specialiștii în marketing digital, dar sunt indispensabile pentru a obține o imagine clară a pieței.

Analiza concurenței oferă informații despre:

  • Produsele promovate și strategiile de publicitate utilizate de către concurenți;
  • Mesajele-cheie și structura textelor publicitare pe care le folosesc;
  • Extensiile și suplimentele pe care le integrează în anunțurile lor;
  • Modalitățile prin care poți mări CTR-ul (Click-Through Rate);
  • Estimările bugetelor alocate de concurenți pentru campaniile publicitare.

Folosește un serviciu de analiză a concurenței pentru a obține rapid răspunsuri la aceste întrebări.

Iată cele mai populare instrumente:

Serpstat

Acest serviciu analizează mesajele publicitare ale unui domeniu pe baza cuvintelor-cheie, identifică concurenții pentru domeniu și pentru fiecare „cheie”, afișează impresiile, frecvența căutărilor și gradul de concurență în nișa publicitară, exprimat în procente.

În plus, raportul privind paginile țintă arată ce pagini ale concurenților atrag trafic din reclamele plătite și câte anunțuri promovează fiecare pagină.

SimilarWeb

Acest instrument colectează și prezintă date despre sursele de trafic ale site-ului, cuvintele-cheie utilizate, activitatea pe rețelele sociale. Poți obține informații despre orice site și să compari mai mulți concurenți pe baza unor parametri relevanți.

Ahrefs

Ahrefs este un instrument esențial pentru analiza linkurilor și a concurenților în SEO. Totodată, este și un ajutor eficient pentru PPC, datorită raportului „Paid Search”.

Acesta include secțiuni precum: 

  • Cuvinte-cheie utilizate de concurenți;
  • Poziționarea anunțurilor;
  • Costul mediu per click;
  • Trafic;
  • Anunțuri și USP (unique selling proposition);
  • Paginile țintă și procentul de trafic generat de fiecare.

Ahrefs este un instrument puternic pentru obținerea informațiilor despre orice site, însă abonamentul nu este ieftin — începe de la 99 USD pe lună.

Advse

Advse oferă două tipuri de rapoarte:

  • „Cine sunt concurenții tăi” – permite evaluarea concurenței în domeniul tău.
  • „Pentru ce căutări apare reclama concurenților” – o analiză a cuvintelor-cheie plătite pe care le folosesc site-urile concurente.

Etapa 2: Colectarea semanticii

Colectarea semanticii, adică identificarea listei de cuvinte și expresii-cheie pe baza cărora sistemele publicitare vor afișa reclamele utilizatorilor, reprezintă primul pas în lucrul cu publicitatea contextuală.

Un nucleu semantic complet și bine structurat îți permite să:

  •  Ajungi exact la publicul țintă și în volumul dorit.
  • Planifici și distribui eficient bugetul, menținându-te în limitele stabilite.
  • Direcționezi precis reclamele, astfel încât acestea să fie afișate doar utilizatorilor cu un interes real pentru produsele sau serviciile tale.

Instrumente pentru colectarea unui nucleu semantic de calitate

Key Collector

Acesta nu este un serviciu online, ci un program desktop probabil cel mai popular instrument pentru colectarea semanticii.

Funcționalități principale:

  • Crearea listelor de interogări bazate pe semantica resurselor similare și a paginilor relevante;
  • Determinarea rapidă și precisă a frecvenței cuvintelor-cheie;
  • Estimarea costului fiecărui cuvânt-cheie
  • Extracția sugestiilor de căutare și a altor date din multiple surse;
  • Capacitatea de a gestiona semantică largă (peste 500 de cuvinte-cheie)

Dacă gestionezi și optimizezi reclame în mod regulat, acest instrument este esențial pentru tine.

Google Keyword Planner

Fiind un instrument integrat în Google Adwords, acesta oferă cele mai precise estimări ale volumului de căutări pe Google.

Funcționalități principale:

  • Generarea automată a listei de cuvinte-cheie;
  • Estimarea nivelului de concurență pentru fiecare interogare;
  • Recomandarea unei sume optime pentru licitare;
  • Evaluarea bugetului necesar pentru campania publicitară.

Keyword Tool

Acest instrument colectează sugestii de căutare din Google și YouTube, fiind util în extinderea semanticii. De asemenea, suportă integrarea prin API, disponibilă doar prin abonament plătit.

Etapa 3: Prelucrarea cuvintelor-cheie

Nu este suficient doar să aduni un set de cuvinte-cheie — acesta trebuie optimizat, curățat de duplicate și organizat în funcție de frecvență și relevanță.

Instrumente utile pentru optimizarea listelor de cuvinte-cheie.

Keywords Toaster

Transformă automat o singură expresie-cheie în mai multe variante cu diferite tipuri de potrivire, fiind un instrument util pentru Google Ads.

Eliminarea duplicatelor

În cadrul campaniilor PPC, în special atunci când sunt gestionate de mai mulți specialiști în timp, pot apărea duplicate în listele de cuvinte-cheie. Instrumentul „Eliminarea duplicatelor” de la PPC-Help ajută la identificarea și eliminarea rapidă a acestora.

Etapa 4: Gestionarea cuvintelor negative

Cuvintele negative sunt acele expresii inutile care apar în lista de cuvinte-cheie colectate. Acestea pot atrage trafic nerelevant, generând costuri inutile fără a aduce conversii. Adăugarea cuvintelor negative în setările campaniei permite creșterea numărului de clicuri relevante și reducerea costului pe clic.

Există liste prestabilite de cuvinte negative, dar ele nu sunt întotdeauna suficiente. Fiecare domeniu și fiecare proiect au propriile cuvinte negative, care trebuie identificate manual.

Instrumente utile:

Keyword Cleaner

Descompune expresiile de căutare în cuvinte individuale, facilitând separarea celor utile de cele inutile. Introduci lista de cuvinte-cheie, iar instrumentul generează automat o listă de cuvinte negative, pe care le poți ajusta manual.

„Cross-minusing” de expresii (PPC-Help)

Permite eliminarea rapidă a suprapunerilor de cuvinte-cheie într-o campanie. Setările avansate includ selecția platformei publicitare, profunzimea procesării și luarea în considerare a morfologiei.

«Morfologia»

Un instrument care generează toate formele gramaticale posibile ale unui cuvânt negativ, fiind util în Google Ads.

Etapa 5: Lansarea campaniilor

Instrumente și programe pentru simplificarea și accelerarea lansării campaniilor publicitare.

Merchant Center

Un serviciu esențial Google pentru configurarea publicității de tip Shopping Ads. Anunțurile sunt generate dintr-un feed de produse stocat în Merchant Center.

Google Ads Editor

Un editor de campanii PPC similar cu Direct Commander, dar pentru Google Ads.

Generator de UTM-uri

Un instrument care automatizează generarea UTM-tagurilor pentru monitorizarea performanței campaniilor.

Teleport în Ads

Permite transferul rapid al campaniilor din Yandex.Direct în Google Ads. În general, serviciul permite transferul rapid și ușor al campaniilor de la un sistem la altul.

Concluzie

Aceasta nu este o listă exhaustivă de programe, ci doar cele mai utilizate zilnic de specialiștii PPC. Începătorii pot experimenta și cu alte instrumente. Dacă nu știi cum să creezi anunțuri eficiente, poți folosi generatoarele de reclame pentru Google Ads și Yandex.Direct – sunt utile pentru înțelegerea principiilor scrierii mesajelor publicitare.

Testează diferite servicii, alege-le pe cele mai potrivite și lansează campanii publicitare eficiente mai rapid!