0800 33 51 54
Gratuit in Romania

Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?

Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?

Aici te vom ajuta să înțelegi cum funcționează reclamele targetate pe Instagram, unde și în ce mod sunt afișate. Nu vei deveni un specialist în targetare după citirea unui singur articol, dar vei obține o imagine clară despre instrumentele oficiale pe care le poți folosi pentru a atrage clienți din această rețea socială. Iar aceste cunoștințe îți vor fi utile atât dacă alegi să colaborezi cu un specialist în publicitate pe Instagram, cât și dacă vrei să înveți să gestionezi reclamele pe cont propriu.

Tipuri de reclame pe Instagram

Pentru a atrage clienți din Instagram, nici măcar nu este obligatoriu să ai un profil bine pus la punct. Desigur, din punct de vedere al marketingului, prezența activă în social media este un avantaj important față de concurență. Instagram pune un accent deosebit pe partea vizuală, dar, indiferent de domeniul tău de activitate, există întotdeauna soluții creative care pot capta atenția utilizatorilor și reflecta specificul afacerii tale.

Totuși, nu despre acest aspect vorbim acum. Din punct de vedere tehnic, promovarea paginii nu este obligatorie, deoarece metodele legale de publicitate pe Instagram îți permit să direcționezi utilizatorii direct către site-ul tău, iar conturile de business de pe Instagram și Facebook pot fi utilizate doar ca instrumente tehnice.
Așadar, ce tipuri de reclame există? Doar două:

  1. Reclama targetată.
  2. Reclama prin influenceri.

Targetare vs. influenceri: ce alegi? Publicitatea prin influenceri ridică multe semne de întrebare. În primul rând, doar conturile business cu peste 10.000 de urmăritori pot insera linkuri directe în stories. Asta înseamnă că nu poți cumpăra promovare de la micro-influenceri, deși aceștia au adesea o audiență mai loială. În plus, doar o parte din publicul unui influencer se va suprapune cu audiența ta țintă, iar colaborarea poate implica riscuri legate de factori umani, negocieri de preț și alte incertitudini.

ia1 Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?
target Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?

Pe de altă parte, publicitatea targetată îți permite să ai un control mai mare asupra rezultatului. Algoritmii Instagram utilizează cantități uriașe de date despre utilizatori pentru a găsi exact persoanele interesate de produsul sau serviciul tău și pentru a le afișa anunțurile la momentul potrivit. În plus, targetarea nu îți va impune niciodată un preț supraevaluat, așa cum se poate întâmpla în cazul unui influencer.

Sigur, succesul unei campanii depinde și de priceperea specialistului care setează reclamele. Însă, dacă ne întrebăm care este cea mai eficientă metodă de promovare pe Instagram, am alege fără ezitare publicitatea oficială a platformei.

Așadar, să vedem cum funcționează aceasta.

Tipuri de reclame target pe Instagram

Reclamele pe Instagram pot fi afișate în diferite plasamente (locații de afișare):

  • în Stories;
  • în feed-ul utilizatorilor;
  • în secțiunea ”Explore” (Descoperă).

Să analizăm caracteristicile și cerințele fiecărui tip.

Reclama în Stories

Acest tip de reclamă constă în imagini sau videoclipuri integrate în poveștile utilizatorilor. Poți adăuga un buton CTA (Call to Action), care va conduce direct spre site-ul tău, spre profilul companiei sau spre mesageria privată. Aceste reclame sunt marcate cu eticheta „Sponsorizat”, dar, în rest, se integrează vizual perfect în Stories.

Înainte de a crea o reclamă pe Instagram Stories, verifică caracteristicile conținutului pentru astfel de reclame:

  • Se pot publica până la 10 elemente într-o singură campanie (utilizatorii văd 1-3 inițial, apoi pot extinde restul).
  • Format vertical 16:9.
  • Formate acceptate pentru imagini: JPG și PNG.
  • Durata maximă pentru un videoclip: 15 secunde per Story, 120 secunde pentru un carusel. Durata de afișare a unei imagini: 5 secunde.
  • Dimensiune maximă a fișierelor: 4 GB pentru video, 30 MB pentru imagini.
  • Rezoluție recomandată: 1080 × 1920 pixeli.
  • Evită plasarea textului sau a elementelor importante în primele 14% din partea superioară și inferioară, deoarece acestea sunt ocupate de interfața Instagram.
  • Lungimea recomandată a textului: 125 caractere (dacă e mai lung, restul va fi ascuns).

Principala avantajului publicității în Stories constă în faptul că aceasta, de obicei, are o rată de angajament (ER) mai mare. Spre deosebire de feed, acest format oferă diverse instrumente interactive care permit „agitația” utilizatorului. Funcțiile „Întrebare-Răspuns”, „Reacții” și „Întrebări” nu doar că permit vânzarea prin Instagram, dar facilitează și lucrul activ în zona PR-ului. Prin Stories este convenabil să promovezi promoții, oferte speciale, dar și să atragi clienți pe site cu un singur swipe.

Un detaliu important: crearea materialelor publicitare necesită un nivel ridicat de creativitate și înțelegerea publicului țintă, deoarece ai doar câteva secunde pentru a capta atenția utilizatorului. Înainte de a lansa o reclamă în Instagram Stories, gândește-te dacă ai resursele necesare pentru a crea un conținut cu adevărat captivant.

Publicitatea în feed

Publicitatea în feed și în secțiunea „Explorează” arată la fel – sub forma unei postări cu eticheta „Reclamă” și cu un buton de acces rapid către site sau pagina companiei. Formatul postării constă într-o sau mai multe imagini sau videoclipuri, având un buton atașat. Există mai multe opțiuni de interacțiune: utilizatorii de Instagram pot da like, comenta, trimite postările în privat și le pot salva

ia2 Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?
ia3 Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?

Un aspect foarte important este faptul că acest lucru le permite oamenilor să revină la oferta ta mai târziu. Iar acest lucru, după cum știi, crește semnificativ șansele de conversie.

ia4 Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?
ia5 Reclama pe Instagram: ce tipuri există și cum să o configurezi?

Pentru afacerile din domeniul e-commerce există și un format de selecție. Această postare apare sub forma unei coperti cu mini-imagini ale produselor. Clicând pe aceasta, utilizatorul poate vizualiza o pagină completă cu produse.

Cum să creezi o reclamă pentru feed în Instagram:

  • Pregătește între 1-10 imagini sau videoclipuri creative;
  • Dimensiunea recomandată este de 1080 x 1080 pixeli;
  • Raportul recomandat pentru videoclipuri este 4:5;
  • Pentru galeria foto, raportul trebuie să fie 1:1. De asemenea, poți utiliza fișiere cu raportul 1,9:1.
  • Durata totală a videoclipului trebuie să fie de până la 120 de secunde.

Publicitatea în feed este afișată între postările din flux, în timp ce reclamele în secțiunea „Explorează” nu apar în rețeaua principală. Dacă un utilizator face clic pe orice postare din „Explorează” și apoi începe să deruleze feed-ul, va putea să vadă reclama printre postări.

Cum să creezi o reclamă pe Instagram pas cu pas

Reclamele pe Instagram funcționează astfel: îți stabilești obiectivul (de exemplu, vânzări sau trafic pe site), determini bugetul, creezi materialele publicitare și configurezi campania. Algoritmii platformei, care dispun de baze uriașe de date despre utilizatori, identifică publicul potrivit pe baza setărilor tale de targetare.

Plata se face în funcție de obiectivul ales. Să analizăm mai detaliat fiecare etapă.

Obiectivul campaniei

Obiectivul influențează tipul de anunțuri pe care trebuie să le rulezi și modelul de plată. Acestea pot fi grupate în trei categorii:

  • Creșterea numărului de urmăritori – direcționezi traficul către contul de business.
  • Vânzări – utilizatorul este redirecționat către pagina produsului pe site.

Bugetul

Înainte de a lansa o reclamă pe Instagram, este esențial să înțelegi cum se stabilește bugetul.

Acesta poate fi setat fie ca sumă zilnică, fie pentru întreaga durată a campaniei. Valoarea zilnică depinde de obiectivul tău și de cât de rapid vrei să obții rezultate.

Recomandare oficială pentru bugetul minim în e-commerce: suma minimă recomandată este de 5-10$ pe zi pentru fiecare campanie.

Bugetul zilnic influențează direct viteza de optimizare a campaniei. Cu cât investești mai mult, cu atât vei obține rezultate mai rapid.

Crearea materialelor publicitare 

Înainte de a lansa o campanie pe Instagram, trebuie să analizezi publicul țintă, specificul afacerii și oferta ta. Pe baza acestor informații, creezi ipoteze despre ce ar putea determina fiecare segment de utilizatori să acționeze conform obiectivului dorit.

Pentru fiecare ipoteză trebuie să creezi materiale vizuale și texte adecvate. Cu cât testezi mai multe variante, cu atât ai șanse mai mari să identifici reclama care va performa cel mai bine. Totuși, ține cont de bugetul disponibil.

Cerințele și recomandările pentru crearea diferitelor formate de anunțuri Instagram pot fi găsite aici:

Lansarea reclamei

După ce ai pregătit toate materialele, poți configura campania și lansa anunțurile.

Pentru fiecare ipoteză, creezi un anunț separat, setezi targetarea, aloci bugetul și trimiți campania spre aprobare. Dacă unele anunțuri sunt respinse din cauza încălcării regulilor, le ajustezi și elimini treptat cele care nu performează bine.

Să examinăm modul de configurare a reclamelor pe Instagram feed și Stories. Există două modalități de a face acest lucru: direct din aplicația Instagram și prin Facebook Ads Manager.

Setările prin Facebook Ads Manager

Aceasta este o metodă avansată, care necesită timp pentru învățare, dar oferă posibilități extinse. Facebook Ads Manager pune la dispoziție peste 150 de opțiuni de targetare, permițând o segmentare foarte precisă a audienței. De asemenea, poți afișa reclame pe toate plasamentele disponibile și pentru orice tip de obiectiv.

Pentru a folosi această metodă, trebuie să creezi un cont în Facebook Business Manager. Găsești un ghid detaliat despre cum să faci acest lucru pe site-ul nostru.

Setările prin Instagram (interfața internă)

Această metodă îți permite doar să promovezi postările din profil folosind butonul „Promovează”. Optimizarea este realizată automat pentru interacțiuni, precum like-uri, comentarii și distribuiri, dar nu este eficientă pentru conversii și vânzări.

Înainte de a lansa o campanie, îți recomandăm să citești și alte articole despre publicitatea targetată pe Instagram. Astfel, vei înțelege mai bine mecanismele implicate și vei putea discuta detaliile cu specialistul tău în advertising.

Evaluează acest articol

Evaluare medie 5 / 5. Număr de evaluări: 1

Nu există încă evaluări. Fii primul care evaluează.

Distribuie prietenilor

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dezvolta-ți afacerea online cu echipa noastra de profesioniști!

Lăsați detaliile dvs. în formularul de cerere.
Managerul vă va contacta și vă va răspunde la toate întrebările.

Dmytro Filippov

Filippov Dmytro - Șeful echipei “Media System” d.filippov@mediasystem.com.ua

Prenume
Telefon
Site
×
Cererea dvs. a fost primită.

Vă vom contacta în curând!

×
Cererea dvs. a fost primită.

Vă vom contacta în curând!